söndag

Satt och bläddrade bland några bilder när jag hittade dom här....



Terroattacken i Oslo!! 22 juli 2011
Jag och min familj åkte bil hem från Danmark när vi bestämde att vi åka till Oslo.
Vi sov hos pappas föräldrar (farmor och farfar)
Om ni inte visste så kommer jag ifrån Oslo.
Jag flyttade till Sverige när jag var 5 år<3

21 juli gick vi på Aker brygge med våra kusiner.
Vi hade det toppen, vi åt på restaurang och gick på stan allt var perfekt<3

22 juli- Den dagen var regning och kall. Min familj och min kusin bestämde att åka ner på stan.
Vi åkte förbi där dom sprängde, innan det hände, ( pappas gamla jobb) och tittade lite.
Vi hade tur, vi hade precis kommit hem och la oss ner och vilde lite, tills vi hörde en smäll (boom)
Vad tusan var det!! Vi reste oss upp och tittade ut genom fönstret..
Rök rök rök ! Paniken närmade sig !! Vad kan ha hänt....
Efter en stund så började alla prata om Utöya.. nee vad händer nu !! Jag var livrädd !!
Denna natten kunde jag inte sova en enda blund..
Vi åkte hem dagen efter..
Idag 22 juli 2012 var det precis ett år sedan det hände.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar